פוליטיקה בעידן המדיה החברתית

In מדיה חברתית, פוליטיקה by אתגר שפיבק

זוהר אוריין הזמינה אותי לכתוב על פוליטיקה בעידן המדיה החברתית במסגרת פרוייקט "פוליטיקה 2.0" בעמוד Active & Marketing

זה מה שיצא במסגרת הפרוייקט המקסים – לחצו כאן לקריאה

בחרתי להרחיב על הפרויקט באופן יותר כללי ולא רק עבור המפלגה הדמיונית שהמצאתי:

כאשר אנו ניגשים לבניה של תוכנית פעילות עבור מועמד פוליטי בתחום המדיה החברתית סביר להניח שנמפה את קהל היעד שלנו, את המקומות בהם הוא נמצא, נבחן איך אנחנו יכולים לייצר לו ערך מוסף אמיתי ונעשה את ה Web 2.0 שתמיד חלמנו עליו

אבל…

לפני שאנחנו מתחילים עם קידום של פעילות בפלטפורמות חברתיות, עלינו לייצר חיבור אמיתי, ברמת כלל מערכת הבחירות, בין המועמד או המפלגה לבין הבוחרים הפוטנציאליים.

עלינו להבין כי בעולם המדיה החברתית ידברו עלינו דברים טובים ודברים רעים, גם אם נרצה וגם אם לא – הדבר הטוב ביותר מבחינתנו הוא "לחבק" את המתנגדים לנו ולענות להם בזירות השיחה שלנו, באופן שישרת את המטרות העסקיות שלנו.

עלינו להבין כי זירת שיחה טובה ואמיתית הינה זירה שבה כולם יכולים להגיב בעמוד – כולל המתנגדים שלנו ועלינו להיות ערוכים לתגובות מפרגנות מצד אחד ותגובות נאצה מצד שני.

הפתיחות הזו, שנשמעת אלמנטארית לרבים מן העוסקים בתחום המדיה החברתית, עלולה להישמע כמו אסון תקשורתי עבור אנשי "המדיה הישנה" אשר מנהלים את הקמפיינים התקשורתיים שלהם באותה צורה בה הם עבדו לפני עשור.

במסגרת מסע בחירת בעידן המודרני, על כל החברים במהלך התקשורתי (ראש המפלגה, מועמדים, יועצים וכו') להיות מוכנים לשאלות הקשות ביותר ולשאול את עצמם שאלה אחת – איך הם, באופן אישי, מצליחים לייצר לבוחר העתידי שלהם תועלת ולגרום לו לשים את הפתק שלהם בקלפי.

באותה מידה שמפלגות מתכננות כנסים שונים, עליהם להקצות זמן משמעותי ליצירת אינטראקציה עם הבוחרים שלהם ועם המתנגדים להם כאשר יש להערך לפעילות במספר רב של זירות שיחה ולתקשר בין הזירות עצמן.

לדוגמה –

מועמד מסוים מתארח בפורום בתפוז –  הקידום לאירוח יעשה הן בפורום עצמו והן בעמוד הפייסבוק שלו.

מועמד מקיים וובינר פתוח עם עיתונאי שידוע כמתנגד שלו (והמועמד שיעשה את זה יקבל הרבה מאוד קרדיט אצל הרבה בוחרים) – עליו לדאוג לקדם את הוובינר הן ברשימת התפוצה שלו, הן בעמוד הפייסבוק וכן הלאה.

לסיכום, אבני הבניין שלי בפעילות מדיה חברתית עבור מועמדים פוליטיים הן:

–          זירות שיחה גלויות ופתוחות

–          התאמה פנים ארגונים לעולם המדיה החברתית

–          שקיפות ארגונית אמיתית

–          אינטרגציה בין הפלטפורמות השונות

–          הקצאת זמן ומשאבים מצד הגורמים הבכירים באופן אישי

אני באמת מאמין כי סיסמאות שחוזרות על עצמם – "ישראל חזקה עם פרס", "ישראל רוצה שינוי – אהוד ברק", "רק שרון יביא שלום", "אולמרט יחלק את ירושלים." "בלי נאמנות, אין אזרחות" – כבר לא יספיקו במערכת הבחירות הנוכחית

אם מועמד או מפלגה חושבים שבלקיחת חברה אשר תטפל להם במדיה החברתית (וזו יכולה להיות חברה מעולה) ובתשלום זה הם "ניקו" מעליהם את "עול" המדיה החברתית – עדיף להם להתרחק מזירות אלו מכיוון שהכישלון במקרה זה צפוי מראש.