מה זה מדיה חברתית?

In מאמר מקודם, מדיה חברתית by אתגר שפיבק

מדיה חברתית הינה אוסף פלטפורמות טכנולוגיות אשר מאפשרות לגולשים באינטרנט או בסלולאר לייצר אינטראקציה בניהם. (ויקיפדיה).

עבור מנהלים בארגונים, מדיה חברתית הינה אוסף פלטפורמות טכנולוגיות בהם הלקוחות הקיימים והעתידיים מדברים עליהם, מדברים על המתחרים שלהם ומקבלים החלטות בעזרת גולשים אחרים.

 

מהן הפלטפורמות העיקריות אשר חשוב להכיר?

 

Facebook – זירת האינטראקציה המובילה בישראל כיום, עם למעלה מ – 3 מיליון ישראלים אשר חולקים דעות, תמונות, סרטוני וידאו, קישורים ושאלות אחד עם השני.

 

Linkdin – זירת אינטראקציה עסקית, אשר עד שנת 2010 שימשה בעיקר כפלטפורמת גיוס ומציאת עבודה. בשנה האחרונה הרשת הגדילה בצורה משמעותית את כמות האינטראקציה בין הגולשים שלה וייצרה חיבור אפקטיבי לפלטפורמות שונות.

 

פורומים – זירת שיחה סביב נושאים מוגדרים מראש בהם כל גולש יכול לחוות את דעתו ולשמוע את דעות אחרים בתחום מסוים. אתר תפוז אנשים, הינו המוביל בתחום הפורומים בישראל.ד כאשר בכל תחום קיימות קהילות פעילות משמעותיות נוספות.

 

וידאו – זירות וידאו גולשים בהם כל גולש יכול להעלות קטעי וידאו קצרים אשר הוא הכין, אם דרך מצלמה ביתית או דרך הסלולאר. מרבית האינטראקציה סביב הוידאו נוגעת הן ברמת השיתוף שלו והן ברמת התגובות. YouTube הינו השחקן ה"ראשי" בתחום, כאשר יש לשם לב גם ל Flix ו- Viemo.

 

תגובות – תכני גולשים סביב תכנים קיימים אשר ניתן למצוא במרבית האתרים הגדולים בישראל. פייסבוק השיקו לאחרונה את כלי התגובות שלה, אשר מאפשר לשלב בכל מדיה את התגובות של פייסבוק וכך להקטין בצורה משמעותית מאוד את כמות התגובות האנונימיות ולחבר בין המגיב לבין הפרופיל האמיתי שלו.

 

אתרי שיתוף ידע – אתרים כגון Wikipedia אשר מאפשרים לכל גולש לכתוב ערך על כל נושא שמעניין אותו.

 

בלוגרים ומובילי דעה – יצרני תוכן אישיים אשר הצליחו לפתח סביבם, קהילה אישית אשר צורכת את התכנים שלהם ועוקבת אחריהם. את הבלוגרים המובילים ניתן למצוא באתרים שמאגדים בלוגרים רבים (תפוז, ישראבלוג, קפה-דה מרקר). כאשר חלקם הינם, בלוגרים הפועלים תחת אתרים עצמאיים או גולשים עם מספר רב של חברי פייסבוק, אשר מצליחים לייצר כמות גדולה של אינטראקציות סביב התכנים אשר אותם הם מעלים.

 

העיקרון החשוב ביותר בתחום המדיה החברתית הינו, הבנת סוגי הפלטפורמות השונות ומהות האינטראקציה בין הגולשים לבין עצמם ובין הגולשים לבין הגופים המסחריים.

 

האתרים עצמם יכולים להשתנות עם הרשת החברתית של גוגל או "פייסבוק 2" אשר יכולה לצוץ. אך האופי של האינטראקציה החברתית, עם החברים האמיתיים ועם חברים וירטואליים בעלי נושאי עניין משותפים, יישאר ויגבר בשנים הקרובות.

  מה זה מדיה חברתית?