מדיה חברתית – הטעות של מנהלי שיווק

In מאמר מקודם, מדיה חברתית by אתגר שפיבק0 Comments

המדיה החברתית הפכה בשנה האחרונה מ"מילת באזז" לתחום החם ביותר בעולם השיווק.

כמה פעמים חשבתם "איך אני מייצר יותר לייקים מן המתחרה שלי?"

כמה פעמים חשבתם "איך הסרטון שאנחנו עושים עכשיו מגיע ל 100,000 צפיות בחודש?"

כמה פעמים חשבתם "איך אני מייצר יותר קליקים מן הפעילות שלי בפורומים השונים?"

כל מנהל שיווק רוצה להתהדר בפעילות Facebook ופעילות YouTube מרשימה יותר מן המתחרה שלו. כאשר במרבית המקרים, ה"תוצרים" של הפעילות הפכו להיות מדדים שהמדיה החברתית "המציאה" ולא מדדים עסקיים אמיתיים.

 

על פי מחקר שנערך לאחרונה בצרפת, 86% מן החברות שהתחילו בפעילות של מדיה חברתית נכשלו בהם. 73% מן התקציב שהוקצה לעולם המדיה החברתית בוזבז לחלוטין.

בספרו "קניולוגיה", מספר מרטין לינדסטרום על מחקרים נוירולוגיים אשר מצאו כי שילוב סקס או מפורסמים "יפים במיוחד" בפרסומות מוכר את הפרסומת עצמה, אבל גורם, במרבית המקרים, לשכוח את המותג אותו הוא מפרסם – בדיוק אותו הדבר קורה עם עולם המדיה החברתית. כאשר אנו בוחנים את עצמנו על פי הצלחת הפעילות בעולם המדיה החברתית ולא בעולם העסקי.

 

כאשר אנו באים לבחון את הצלחת פעילות המדיה החברתית, מזווית הראיה של ה"שיווק האינטרנטי הקלאסי" ו"עולמות התוכן", המדדים שלנו הם מדדים כגון: CPM, CPC, CPL ו-CPA, (עלות ל-1000 חשיפות, עלות לקליק, עלות לליד ועלות לרכישה בהתאמה). אנו נמצא כי המדיה החברתית, הינה זירת פעילות לא משתלמת ומאוד לא אפקטיבית. מצד שני – עולם השיווק ה"מסורתי", הצליח לייצר מדדים עסקיים, אשר המדיה החברתית צריכה להתאים את עצמה אליו ולגזור מתוכם את המדדים העסקיים החדשים ולא מתוך המדדים החדשים, אשר היא המציאה או דרך המדדים האינטרנטיים הקלאסיים.

 

אתם, בתור מנהלי שיווק, בתור מנהלים של חברות וארגונים, צריכים לבחון את התוצרים העסקיים האמיתיים אשר אתם יכולים לקבל מפעילות המדיה החברתית של הארגון שלכם ולהתאים אותה לתוצר העסקי שלכם.

כניסה למדד ה"אהובות והזכורות" בפרסומות הטלווזיניות הינו מדד להצלחת משרד הפרסום שלכם ולא מדד להצלחה העסקית שלכם. פרמטרים כגון זכירות המותג, אהדה למותג, נכונות קניה של המוצר, שיחות טלפון למוקד ושימוש במבצע מסוים מצליחים לייצג הצלחה למהלך שיווקי עבורכם.

מדיה חברתית - הטעות של מנהלי שיווק

 

Leave a Comment