כמה מילים על האיחוד של מיקרוסופט ו !Yahoo

In AdWords, SEM, Web Results - The Blog, שיווק באינטרנט by אתגר שפיבק0 Comments

היום התבשרנו על הפיכתו הקרבה של מנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג, למנוע החיפוש של אתר Yahoo!.

אין ספק שאם אנחנו, כמפרסמים, בוחנים את העסקה במבט ראשון היא נראית כעסקה טובה מאוד לשוק העולמי – מתחרה גדול אחד לגוגל הגדולה שיכול לייצר נפח חיפוש משמעותי מאוד ולפגוע במונופוליות של גוגל.

מצד שני, כדי שהעסקה תצליח, יש צורך במספר גורמים שייתקיימו :

  • איכות החיפוש – כמה טוב יהיה החיפוש בבינג? למרות התחלה טובה עם עליה גדולה בנתח השוק בחודשים האחרונים ופיצ'רים מרשימים מאוד, הבינג צריך להוות תחרות אמיתית לגוגל גם ברמת התוצאות וגם ברמה התפיסתית. אם מיקרוסופט ויאהוו יצליחו למתג את מנוע החיפוש שלהם ככלי אמיתי ויעיל – אז יש לנו אפשרות לתחרות אמיתית בתחום.
  • מערכת ניהול פרסומות – לפי הדיווח Yahoo היא זו שתהיה אחראית על מכירת הפרסומות באתר. נכון להיום, מערכת ה Yahoo Search Marketing לא מספקת את אותם יכולות ניתוח ופילוח שקיימות ב AdWords אבל שילוב של יכולות ה YSM יחד עם פיצ'רים חדשים שקיימים במערכת ניהול פרסום החיפוש של מיקרוסופט ה AdCenter יחד עם אפשרויות חדשות שקיימות במעבדות המחקר של מיקרוסופט, יכול להפוך את המערכת למתחרה שווה ל Google AdWords.
  • יצירת ערך אמיתי לשותפים בתחום החיפוש – לגוגל יש שותפי חיפוש רבים בתחום החיפוש (שילוב מנוע החיפוש שלה באתרי תוכן ובדפדפנים) והיא מייצרת עבורם זרם הכנסות משמעותי. אם החברים בבינג יצליחו לתת ערך אמיתי לבעלי האתרים – יש להם אפשרות להתחיל להאמין בתחרות אמיתית.

אין ספק שאנחנו עומדים לפני עידן חדש בתחום אבל בעסקאות מסוג זה בין שני ענקים בעלי אגו וגורמים פוליטיים ולא עסקיים אחרים שמושכים בכל צד, עלינו לבחון את יישום העסקי לפני נתחיל להאמין שיש כאן עידן חדש בתחום החיפוש.

בישראל? אפשר להתחיל בהטמעת החיפוש החדש של בינג באתר הישראלי ולא לקבל תוצאות כאלה:

קידום אתרים באינטרנט - חיפוש פייסבוק בבינג

Leave a Comment