קידום אתרים באינטרנט – שינויים בעקבות הממשק החדש

In SEO, Web Results - The Blog, קידום אתרים בגוגל by אתגר שפיבק0 Comments

גוגל השיקו לאחרונה ממשק חיפוש חדש שמייצר אפשרויות פילוח נוחות בצורה משמעותית ממה שהיה מוכר לנו עד עכשיו וישנה סבירות גבוהה שהוא ישנם את הגישה לקידום אתרים באינטרנט.
 
קידום אתרים באינטרנט - הממשק החדש של גוגל

סרטון קצר על הממשק החדש:

ראשית, אסייג את דברי ואומר כי קשה להעריך את כמות השימוש שתהיה בממשק זה אבל אני מאמין שהוא יתפוס נתח משמעותי מן החיפושים ברשת. נכון לעכשיו הממשק הזה פעיל רק בשפה האנגלית אבל סביר להניח שהוא יגיע גם אלינו בקרוב.
אני מאמין כי ממשק החיפוש החדש ישפיע בעיקר על 4 נושאים עיקריים:
1. מחקר מילות המפתח
2. תדירות העדכונים באתר
3. איכות התוכן באתר
4. תיוג התמונות באתר

מחקר מילות מפתח
כאשר מתחילים פרוייקט של קידום אתרים באינטרנט, אנו מעוניינים למצוא את מילות המפתח העיקריות עבורם האתר יעבור אוטימיזציה, במקרים רבים, כאשר תקציב הקידום לא גבוה במיוחד, אנחנו מעוניינים למצוא את המילים בהם יש "מספיק" טראפיק אבל מצד שני רמת התחרות הינה סבירה.
אפשרויות החיפוש החדש יאפשרו לנו לייצר אופטימיזציה לאתר שלנו עבור מילות מפתח תחרותיות יותר כאשר למעשה נוכל "לבנות" על טראפיק שיגיע אלינו לא דרך 10 התוצאות הראשיות אלא דרך התוצאות המשניות.

תדירות העדכונים באתר
אם האלגוריתם של גוגל "אהב" אתרים שמתעדכנים באופן שוטף, עכשיו הנושא של עדכון האתר הופך להיות הרבה יותר משמעותי עבור אתרים שמעוניינים לייצר טראפיק איכותי לאתר שלהם.
כאשר ניתן לחפש בקלות אתרים שעודכנים ביום האחרון, בשבוע או בחודש, לבעלי האתרים יש אינטרס אמיתי להשקיע בעדכון שוטף של התוכן באתר.
ישנם דרכים רבות לייצר עדכון אמיתי באתר כמו פורום, בלוג, שילוב טוויטרים של עובדי החברה באתר. מוקדם מידי לדעת כיצד גוגל בוחן את העדכונים באתרים ואיזה אחוז מן העמוד צריך להתעדכן אבל אני מעריך שתוך זמן קצר נוכל למצוא זאת ברשת (אני מבטיח לעדכן…)
ניתן לראות כי גם האלגוריתם עדיין לא מותאם לעברית ב 100% וגם בעלי האתרים עדיין לא מותאמים לשירות זה אם נשווה את סוגי התוצאות תחת הביטוי "קידום אתרים" ותחת "SEO".
בתוצאות העבריות אנחנו רואים לינק ארוך לידיעות פנימיות כאשר בתוצאות באנגלית אנחנו רואים את הכתובות של הבלוגים המעודכנים ביותר.

קידום אתרים - תצאות החיפוש בממשק החדש בעברית

 

קידום אתרים באינטרנט - תוצאות עבור חיפוש SEO בממשק החדש
איכות התוכן באתר
גוגל הקצה איזור מיוחד ל"סקירות" עבור חיפוש מסויימים. אני מאמין שאתרים שישקיעו בסקירות איכותיות עבור המוצרים שלהם יוכלו לקבל טראפיק איכותי מאוד לאתר שלהם בהשקעה סבירה לחלוטין.
תיוג התמונות באתר
כמו במקרה עדכון התוכן, גוגל מאוד "אהב" אתרים שמכילים מידע מסודר לגבי התמונות שהם מכילים. עכשיו הוא אוהב אותם יותר.
הגישה לתמונות עכשיו היא קלה יותר, היא צמודה לתוצאות החיפוש ודרך תמונות מושכות ניתן לייצר אחוז הקלקה טוב יותר לאתר שלנו בתוצאות החיפוש.
חשוב מאוד לשם לב לתגי ALT לתמונות, לשמות הקבצים, לגדלים של התמונות (לא גדול מידי ולא קטן מידי) ולאישור של תיוג התמונות על ידי גוגל ב Google Webmaster tools.

הערה חשובה – מכיוון שממשק החיפוש חדש עדיין אין נתונים מסודרים ופומביים על הטראפיק שניתן לייצר עבור חיפושי המשנה. אני מאמין שבעוד מספר חודשים נוכל לקבל סטטיסטיקות מסודרות על היחס בין התוצאות ה"רגילות" לבין החיפוש המתקדם יותר.

לסיכום – הממשק החדש יכול להיות פריצת דרך בתחום קידום האתרים ואתרים שיערכו אליו וידאגו להבין את הצרכים החדשים של גוגל ושל הגולשים.

Leave a Comment