עדכון גוגל – האם מותגים מוכרים ידורגו גבוה יותר?

In SEO, Web Results - The Blog, קידום אתרים בגוגל, שיווק באינטרנט by אתגר שפיבק0 Comments

קידום אתרים באינטרנט הוא תחום מאוד דינמי ועל מקדמי האתרים ועל הלקוחות שלהם להבין את השינויים הקורים באלגוריתם של גוגל ולנסות להתאים את עצמם אליו (ככל האפשר).

כיוון מעניין שעלה בבלוג של אהרון וול לגבי השינויים האחרונים באלגוריתם של גוגל, מצביע על העדפה של מותגים גדולים וחזקים על פני מתחרים "לא ממותגים".

ל"ראיה" הוא מביא ציטוט של מנכ"ל גוגל, אריק שמידט:

  • "האינטרנט הפך להיות ביוב של מידע שקרי"
  • "המותגים הם לא הבעיה של האינטרנט – הם הפיתרון"
  • "דרך מותגים מוכרים אפשר למיין את החרא" (בתרגום חופשי מאוד)

בפוסט אהרון וול מצביע על מספר שינויים מהותיים בדירוג התוצאות של חיפושים פופלאריים בארה"ב בחודש ינואר:

  • 4 חברות תעופה מוכרות עלו לעמוד הראשון תחת הביטוי "airline tickets"
  • מעל ל 90% מן התוצאות בעמודים הראשונים של הביטוי "auto insurance" הם של חברות ביטוח גדולות ומוכרות (עד לא מזמן חלק גדול מן התוצאות היו שייכים לספקים לידים למיניהם שהשקיעו משאבים רבים בקידום אתרים בגוגל)
  • 3 חברות גדולות עלו מדירוג לא רלוונטי לעמוד הראשון תחת הביטוי "boots"
  • 4 חברות ביטוח בריאות ענקיות קפצו לפתע לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש עבור "health insurance"

הערכות שלי לגבי ההתייחסות של אהרון וול בנושא עדכון גוגל האחרון והשפעתו על תחום קידום האתרים בגוגל בישראל

יכול להיות וסביר להניח שחברות הענק פשוט השקיעו הרבה מאוד משאבים הן ביצירת תוכן איכותי למנועי חיפוש והן ביצירת כמות גדולה של לינקים איכותיים למנועי חיפוש.

בזמנים של משבר פיננסי שלפי הערכות שונות במשק יעמיק גם ל 2010, שיווק באינטרנט ככלל, וקידום אתרים באינטרנט בפרט, הינה אחת מן ההשקעות בעלת ההחזר (ROI) הגבוה ביותר ואנו יכולים לראות חברות גדולות שמבינות את חשיבות הנושא ומשקיעות בו משאבים רבים.

האמת בנושא העדכון, כנראה נמצאת בין הדברים של אהרון וול לבין ההשקעה של חברות גדולות בתחום קידום האתרים באינטרנט אבל לכל החברות הגדולות חשוב מאוד לשים לב לעדכון זה. (סביר להניח שחברות גדולות שלא השקיעו משאבים בתחום קידום האתרים באינטרנט לא עלו למקומות ה"אטרקטיביים" אבל בזכות העדכון האחרון, חברות שכן השקיעו משאבים בקידום אתרים בגוגל קפצו למיקומים שהם לא יכלו להגיע לפני העדכון)

לגבי ארצנו הקטנטונת – אם השינוי הזה נכון, ואם אנחנו בוחנים את הנושא לפני נקודת המבט של מנכ"ל גוגל – אז הוא אכן אמיתי, אז חברות שעוסקות בייצור לידים תחת ביטויים פופולאריים וחברות קטנות שממוקמות במיקומים מאוד גבוהים עבור ביטויים סופר תחרותיים, צריכים להערך לנושא ולהתחיל לדאוג לקידום האתר שלהם גם עבור ביטויים "משניים" יותר אבל עדיין עם טראפיק משמעותי.

עדכון – מצ"ב צילום מסך של תגובתו של אהרון וול לפוסט שלי:

קידום אתרים באינטרנט | קידום אתרים בגוגל - תגובתו של אהרון וול לפוסט בנושא עדכון גוגל

Leave a Comment