24 טיפים מעשיים לשיווק בפורומים

In Web Results - The Blog, טיפים, קידום אתרים בגוגל, שיווק באינטרנט, שיווק בפורומים, תוכן גולשים by אתגר שפיבק6 Comments

פורומים הם כלי נהדר לשיווק של מוצרים/שירותים אך הם יכולים להיות גם כלי מצוין להרס של מותגים.
כאשר רוצים לשווק את המוצרים שלנו דרך פורומים שונים עלינו לשם לב למספר נושאים:

1. אין בעיה לחבר אתכם עם המותג, אבל תזכרו שאתם מייצגים אדם מטעם המותג ולא את המותג עצמו.

2. כדאי מאוד להתחיל לענות לשאלות של אנשים בצורה מקצועית ואמיתית לפני שפותחים דיונים.

3. תקראו את החוקים של הפורום. אם לא תעמדו בהם סביר להניח שההודעות שלכם ימחקו.

4. החתימה. בחלק מן הפורומים אפשר לצרף חתימה באופן אוטומטי ובחלק מהם יש צורך במספר הודעות מסוים לפני שאתם מקבלים את הזכות להשתמש בחתימה. זה המקום להסביר לגולשי הפורום את מה שהם יכולים לקבל מהמותג שלכם. הסיסמאות שהקופירייטר במשרד הפרסום שלכם המציא לא יעניינו כאן אף אחד.

5. תייצרו דיון. תשאלו שאלות. תגרמו לאחרים לשאול שאלות. זה המקום הכי טוב לדבר על המותג שלכם.

6. אל תתביישו לספר כמה שיותר פרטים על עצמכם.

7. תגיבו. וכמה שיותר. שאלו אתכם? ביקשו מידע נוסף? זה בדיוק המקום שלכם לאינטראקציה עם קהל היעד שלכם.

8. תכתבו כותרות מעניינות ומושכות. לא צריך להיות יותר מידי "טיזרי" לאורך זמן, אבל אתם עדיין רוצים לגרום לאנשים לפתוח את ההודעות שלכם.

9. תבינו ששיווק כזה הוא פעילות שלוקחת זמן. אי-אפשר להיות חבר "לגיטימי" בפורום תוך שבוע.

10. תהיו עקביים. עדיף שתגיעו לפורום מסוים פעמיים בשבוע למשך שעה מאשר שתהיו בו יום שלם פעם בחודש.

11. רוב האנשים נכנסים לפורומים ולא מגיבים. הרוב הדומם קורא את מה שאתם כותבים ולא כותב חזרה. זה שלא הגיבו לכם לא אומר שהמסר שלכם לא עבר.

12. תזכרו שהפורום נמצא ברשת גם אחרי שהדיון בפורום הסתיים, אנשים יכולים למצוא את הדיון. תנסו להיות רלוונטיים גם למי שיקרא אתכם בעוד כחצי שנה.

13. תוסיפו תמונות. קבצים. סרטים.

14. מחקו הודעה שלכם? תנסו להבין עם מנהל הפורום מה עשיתם לא טוב.

15. תייצרו קשרים טובים עם מנהלי הפורומים. זה יכול לעזור בהמשך.

16. אפשר לתת לינק לקמפיין פרסומי של המותג שלכם. רק תזכרו להסביר לגולשים מה ייצא להם מזה שהם ילחצו על הלינק שלכם.

17. אתם רוצים לקדם את המותג שלכם במספר פורומים באותו אתר? תדאגו לא לאפשר את היסטוריית ההודעות שלכם. גולשים רבים מסתכלים מי כתב הודעה מסוימת וכאשר רואים שהוא "דוחף" מותג מסוים במספר פורומים – הוא מעורר אנטגוניזם.

18. תחשבו פעמיים לפני שאתם לוחצים על "שלח". תזכרו שאתם מדברים עם הרבה אנשים בו זמנית ולא תמיד ניתן למחוק ולשנות את מה שכתבתם.

ומה לא לעשות?

1. לא "לדחוף" את המותג שלכם בכל הודעה. אנשים שונאים את זה והיו הרבה מקרים שמותגים רצו לעורר דיון וגרמו לכל הפורום לשנוא אותם.

2. לא לשקר ולהמציא למותג שלכם תכונות שאין לו.

3. לא להתחצף. לא לקלל. מאחורי הפורום יושבים אנשים אמיתיים. בדיוק כמוכם הם יכולים להעלב ולהיפגע.

4. אל תתקיפו אנשים באופן אישי. לא משנה מה הם אמרו, הם כנראה יותר זמן מכם שם, והם יקבלו גיבוי מחברי הפורום ולא אתם.

5. אל תיכנסו למלחמות של אחרים. אם אתם רואים שמספר חברי פורום נמצאים בדיון סוער ו"חם" – אל תתערבו. סביר להניח שחלק מן הכותבים עצבניים והדבר האחרון שאתם רוצים זה תגובות עצבניות ושליליות על המותג שלכם. זה נכון גם אם אתם צודקים באופן ענייני.

6. לא להשמיץ מתחרים. אם יש לכם יתרונות אובייקטיביים על המותגים המתחרים אתם יכולים להציג אותם.

לסיום, אם אנחנו רוצים להשתמש בפורומים ככלי לקדם את האתר שלנו, עלינו לבדוק שהקישורים בפורום הם לא קישורי nofollow אשר אין להם ערך בתחום קידום האתרים.
ניתן לבדוק את זה כאשר אנו מסתכלים על הקוד של האתר (מקש ימני ו view source) ורואים את השורה rel=nofollow מופיעה בקישור).

Comments

  1. Pingback: קידום אתרים באינטרנט - הבלוג החדש שלי - TheMarker Cafe

  2. לגבי קישורי nofollow, לא הייתי ממהר כ"כ לומר שהם חסרי ערך מבחינת SEO

  3. אילנה – הכותרת לא ברורה ולא מושכת.
    את צריכה לדבר אל הקורא ולא לדבר בצורת נאום.

    הגולש תמיד מחפש מה ייצא לו מזה.

Leave a Comment