בחינת מילות מפתח דרך Google AdWords

In SEO, שיווק באינטרנט by אתגר שפיבק0 Comments

כאשר ניגשים לקמפיין של קידום אתר בגוגל (קידום אורגני) אחד הדברים החשובים, אם לא החשוב שבהם, הוא ידיעה ברורה של מילות המפתח אותם אנו רוצים לקדם.
השאלה הגדולה היא איך אנחנו יודעים בדיוק אילו מילים אנחנו צריכים לקדם?

אפשר להשתמש ב- Google Trends ובכלים דומים אחרים, אך כאשר אנו רוצים לקדם ביטויים עם פופולאריות חיפוש נמוכה יחסית קשה לנו לדעת כמה חיפושים יש לביטוי.

דרך מצוינת לעשות זאת היא על ידי הרצת קמפיין AdWords למשך שבועיים עבור אותם ביטויי חיפוש בלבד.
כאשר מריצים את הקמפיין כדאי לתת לגוגל לקבוע את המחיר עבור אותם ביטויים כדי תמיד להיות בדף הראשון וכך תהיה לנו תמונה ברורה מאוד על מספר החיפושים שיש לכל מושג.

מה היתרונות של השיטה?
• לביטויים שהם לא פופולאריים בד"כ אין הרבה מאוד חיפושים ולכן לא נשלם מחירים גבוהים על ההקלקות שקיבלנו.
• אנחנו יכולים לקבל כבר עכשיו הקלקות לאתר ולבחון את יחסי ההמרה שלו (על זה בפעם אחרת).
• אנחנו חוסכים לעצמנו חודשים של קידום אתר למילים לא נכונות.
צריך להיזהר שלא לעשות את הקמפיין לביטויים פופולאריים בהם מחיר ההקלקה יכול להיות גבוה מאוד (לדוגמה: ביטוח רכב).

עדכון 18.12.08: גוגל היום מאפשרת לכל גולש לראות את כמות החיפושים לכל ביטוי, גם אם הוא לא פופולארי במיוחד.

זה אומנם מוריד את הצורך בקמפיין לצורך בדיקת מילים אבל אפשר להשתמש בקמפיין זה כדי לבדוק איזה מילים מייצרות לנו את יחס ההמרה הטוב ביותר באתר שלנו. 

Leave a Comment