למה לפרסם במנועי חיפוש ואיך?

In AdWords, SEM, שיווק באינטרנט by אתגר שפיבק0 Comments

אין לי ספק שכל מי שמתחיל לשווק מוצר בוודאי שמע וקרא אין ספור מאמרים והרצאות על פרסום במנועי חיפוש.

אם אנחנו מתסכלים על עולם הפרסום האינטרנטי, ניתן לחלק אותו למעשה לפרסום ב"משיכה" וב"דחיפה".
כאשר אנו מפרסמים ב"משיכה", אנו למעשה מפרסמים את המודעה שלנו אך ורק לאלו שהיא רלוונטית עבורם באותו הרגע ורוצים למעשה לקנות את המוצר שלנו.
המודעה היא רק דרך לקרב אותם למוצר שלנו ולגרום להם לבחור בו ולא במוצר תחליפי לו.

פרסום ב"דחיפה" הוא למעשה הצגת המודעה שלי/טיזר למודעה שלי בכל אמצעי מדיה.
זה יכול להיות בבאנרים, בקדימוני וידאו, בתוכן שיווקי וגם במנועי חיפוש. צריך לזכור כי מעל ל- 90% מעולם הפרסום הגלובלי הינו פרסום ב"דחיפה" כאשר אני רוצה לעניין את הצרכן במוצר שלי במקום שהוא בכלל לא חיפש מידע על הקטגוריה של המוצרים שלי.

הפוסט הזה יתמקד בפרסום במנועי חיפוש ובעיקר בגוגל השולט בישראל בצורה כל כך דומיננטית, שגוגל העולמית הייתה חולמת על אחוזי שימוש כל כך גבוהים במוצר במדינות גדולות יותר (ואפשר רק לראות את סקר TIM האחרון).

כאשר אנו ניגשים לעשות פרסום בגוגל אנחנו צריכים להבין את היתרונות ואת החסרונות שלו.

נתחיל מהחיסרון העיקרי שלו.
מכיוון שאנחנו מדינה קטנה, כמות החיפושים האבסולוטית בישראל עבור כל ביטוי הינה לא גדולה במיוחד.
זה אומר שאני לא יוכל להגיע ליותר מאלו שחיפשו בדיוק את מה שאני רוצה למכור – ובהרבה מקרים הכמות הזאת לא מספיקה.
חיסרון נוסף של פרסום בגוגל, הינו היעדר פעילות תדמית וערך לחשיפה שלי בעין של הגולש.
אם אני עושה פרסום באנרים או כל פרסום אחר בצורה נכונה, אני מחזק את הלוגו שלי, אני חושף את החברה שלי ואני יכול גם להעביר מסר קצר ואיכותי לאוכלוסיה גדולה גם אם היא לא הקליקה על הבאנר או לא הגיבה לו כלל.

היתרונות הגדולים? יש המון אבל נוכל למצות אותם במשפט אחד:
עלות נמוכה (באופן יחסי) ואפקטיבית מאוד למציאת קהל היעד שרוצה למצוא מה שאני רוצה למכור

ועכשיו, קצת טיפים לפרסום נכון ב- AdWords של גוגל (אבל העקרונות יהיו נכונים לכל פרסום CPC אחר):
1. תחשבו טוב ותתכננו מה אתם רוצים להשיג בפרסום. אפיינו את קהל היעד שלכם. תלמדו אותו. בדבר הזה לא מדובר בפרסום שונה מכל פרסום אחר. צריך להבין את המוצר, את המאפיינים של קהל היעד ומה אנחנו רוצים לעשות איתו.
2. אם אנחנו רוצים להתמקד רק בלקוחות שמחפשים את מה שאנחנו רוצים למכור, צריך למצוא בסיס רחב ככל האפשר של מילים שיתאימו למאפייני החיפוש של קהל היעד שלנו (לדוגמה- קרביץ שרוצה לפרסום מכירה של מוצרי "חזרה לבית הספר" תוכל לחפש "יומנים", "עטים", "תיקים" ולא רק "חזרה לבית הספר").
3. אם אנחנו רוצים להגיע לקהל היעד שלנו ולא אכפת לנו מה הוא חיפש, יש לאפיין את קהל היעד ולראות איזה ביטויים הוא יכול לחפש (לדוגמה – קרביץ תוכל לפרסום בביטויים כגון "השמינייה" ודומיה כי קהל היעד שלה כנראה רוצה לדעת מה קורה עם השמינייה).
4. תמיד יש להגדיר ביטויים עם טעויות כתיב, עם/ בלי רווח, מקף וכו'.
5. יש לשם לב לאיזה ביטויים אנחנו לא רוצים (אם נחזור לדוגמה, ונגדיר את הביטויים "חזרה" בית" ו "ספר" אז נופיע גם בחיפוש כמו "חזרה לעתיד 3" וזה יוריד את אחוז ההקלקה שלנו או שנשלם על הקלקות לא רלוונטיות).
6. יש להשקיע הרבה בכתיבת הטקסט שיופיע במודעה. כמו שמנהל שיווק לא כותב בעצמו את המודעות שלו לעיתון אלא משתמש במחלקת הקריאייטיב של משרד הפרסום שלו, כך אין סיבה לתת לאדם לא מנוסה לכתוב את המודעות לגוגל.
7. שיטת הסוס המנצח: יש להכין 4-5 מודעות עבור כל קבוצת מילים. לאחר כל שבוע, יש לבחון את השתיים הגרועות ביותר ולהחליף אותן. בממוצע, לאחר חודש נוכל להגיע למודעות עם אחוז הקלקה טוב.
8. יש לשם לב, בניגוד לקמפיין באנרים שבו רואים את רוב התוצאות בשלב ההתחלתי ולאחר מכן נראה ירידה (אלא אם כן נחליף קריאייטיב), מה שקרוי בשפה הכלכלית "תמורה שולית פוחתת", בקמפיין גוגל נראה תהליך הפוך. ככל שהקמפיין ירוץ יותר זמן, אנו נוכל ללמוד אותו ולשדרג אותו כל הזמן ונקבל למעשה "תמורה שולית עולה"
9. Small Changes Big Result. כאשר אנו בוחנים את המודעות שלנו, ואנו מגדירים 4-5 מודעות לכל קבוצת מילים, ניתן להכפיל את המודעות ולהחליף כל פעם מילה אחת במילה אחרת או להחליף את הסדר של המילים. תתפלאו לדעת כמה ששינויים מינוריים לכם, בתור מפרסמים, יכולים לייצר השפעה אדירה על הגולשים וכתוצאה מזה, על אחוז התגובה שלהם.
10. אם אתם לא בטוחים שאתם יכולים לעשות פרסום איכותי בגוגל – תנו למומחים לעשות את זה. למרות שאתם תרגישו בהתחלה שהם גובים מכם "עמלה" אתם תראו שאיש מקצוע שמבין בגוגל ייתן לכם, בסופו של יום, הרבה יותר תמורת כל דולר שתשקיעו.

Leave a Comment