טיפים לקמפיין תוכן גולשים

In Web 2.0, תוכן גולשים by אתגר שפיבק0 Comments

קורה לא אחת שמגיע מפרסם ומבקש ממשרד הפרסום/אינטרקנטיב שלו "אני רוצה קמפיין תוכן גולשים".
המשרד שמח כמובן, יש כאן אפשרות לעשות עוד כמה דולרים על מדיה שבכלל לא תכננו עליה.
אבל לפני שניגשים לקמפיין של תוכן גולשים/Web 2.0/"בוא נגרום לאנשים לעשות פרצופים מצחיקים וניתן להם על זה פלאזמה" כדאי לתכנן אותו בצורה קצת שונה מקמפיין רגיל.
מספר נקודות שיש לשם אליהן לב כאשר מתכננים קמפיין תוכן גולשים:

פעילות פשוטה
זה נורא מגניב להגיד לאנשים ללכת לעשות באנג'י, להצטלם ולשלוח את זה, אבל כמפרסמים – אנחנו נרצה לגרום לפעולות של הגולשים להיות הכי פשוטות והכי זמינות שאפשר.
צריך תמיד לחשוב על הגולש שמגיע לאתר הפעילות. איזה תוכן זמין יש לו? מה הוא יכול להכין בזמן קצר?
תמונות של תינוקות זה מצוין. לשלוח אנשים להכין וידאו ספציפי קצת פחות.
לרשום שורה אחת עם סיבה למשהו ("ספר לי למה אתה גבר") זה מצוין. לגרום להם לרשום סיפור זה פחות.
אם רוצים לעשות משהו מורכב, אז כדאי שהוא יהיה ייחודי, ראשוני, מגניב, פשוט לתפעול ומתאים לקהל היעד. אם אתם לא בטוחים – לכו על דבר פשוט.

פרס
לא להתקמצן על פרסים!
לא להתקמצן על פרסים!
לא להתקמצן על פרסים!
למה? פשוט מאוד. פרס ענק (רכב, חודש בתאילנד עם 5 חברים, פלאזמה 60" וכו') הרבה הרבה יותר מושך, גורם להרבה יותר אנשים להשתתף ועדיין מהווה מרכיב יחסית נמוך מתקציב הקמפיין.
אם אנחנו מעלים קמפיין של 50,000$ ומעלה, להעביר עוד 5000$ מהמדיה לפרס יגדיל בסבירות גבוהה מאוד את התוצאות ביותר מ- 10%.
כמו כן, הפרס יכול להיות "נתפס" ולא רק משהו בעל שווי כלכלי גבוה (למשל – פרסום בברייק זהב בגמר תוכנית ריאליטי)

מדיה
אחד הדברים שקורים בקמפיינים מסוג זה הוא שחלק גדול מהמדיה מושקע בשלב הראשון של הקמפיין כאשר הקמפיין רק "מתחיל" ולא כשהוא חי ותוסס.
לעיתים, אנשים שבאמת רוצים להשקיע ב"תחרות" לוקחים את הזמן להכין משהו איכותי.
התוצאה – הרבה מאוד גולשים מגיעים לאתר, רואים שאין בו תוכן ויוצאים.
מה עושים? "מתניעים" את הקמפיין באופן איטי.
איך עושים את זה? משקיעים 15-10% מתקציב המדיה בשלב הראשון. פעילות פרסום בגוגל עם הנעה לפעולה לפרס (בשלב זה בלבד), ניצול של ה"בונוסים" מהמדיה ושימוש בגורמים "מושתלים" כדי לקדם את הפעילות בפורומים/רשתות חברתיות וסתם טוקבקים.

שיתוף
תזכרו שכל מי שהשתתף בתחרות, כנראה רוצה לזכות בה (לפחות בסתר ליבו). זה פוטנציאל להעברה ויראלית לכל החברים שלו.
זה לא רק "שלח לחבר".
צריכה להיות אפשרות פשוטה ביותר להוסיף את זה לכל אפליקציה בולטת בתחום (פייסבוק, מקושרים, SHOX, Twitter וכו')

הקמפיין הוא של החברה
הקידום לקמפיין לא צריך להיות רק באינטרנט.
הוא צריך להיות בסניפים, בהודעות המייל היוצא של העובדים, בשלט גדול על בניין החברה – בכל מקום שבו לחברה או לעובדיה יש אינטראקציה עם צרכנים פוטנציאליים.

שיתוף עם מדיות אחרות
לא צריך לנתק את הקמפיין מסביבות Offline. אם רץ קמפיין מקביל בטלוויזיה, בפרינט – לאזכר את הקמפיין.
פעילות קד"מ קטנה לפני או אפילו אחרי הקמפיין (בשילוב עם הזוכים, למשל) יכולה לעשות אימפקט גדול מאוד.

רעיון טוב.

Leave a Comment